27 maj

Hoppclear-round idag, och det gick kalas! Okey, blev ingen rosett, men han var jättefin! :)

Sen måste jag lägga in ett sånt är jävligt tråkigt.... Ähh! Men ialla fall. Det syns ganska väl om man har en unghäst. Styrning o broms sitter inte så säkert. Men då kanske man kan ta lite hänsyn? Nu var det så att det var en, ursäkta, jävla! ridskoleunge! Visst, jag tkr att clear-rounder är ett jättebra alternativ som träning innan man ger sej ut på tävlingar. Man får träna bana m.m. Bra räning för både häst och ryttare. Men ska man inte då kunna ridvett? På en bana håller man till höger, och visst, det gjorde hon. Men! man kanske inte ska gå cirka 1 meter innanför spåret så min häst får trycka upp sej i staketet? Och sen! Joo då, det kommer mera. Jag började rida fram vid ca kvart i sex (skulle starta klockan 6 cirka) och då hade tjejen varit bland dom första som red fram. Hästen stannade o ville knappt gå framåt. Då satt bruden o rappade hästen för att hon inte ville hoppa med henne. När jag har hoppat min runda så var det väll 5-10 st efter mej o innan henne. Hon fortsatte o hoppa o hoppa, och slå hästen frammåt. Men sen, tihi *evil little laugh* så ramlade tjejen av! :D Skadeglad, jag vet. Duktig ponny! :) 
Men men, min häst ÄR finare än din, ta det du din jävla hånflinande nörd! :) 

Imorron äre sovmorron som är tha shit! :) skolan 9.20-14.00. Tackar man inte nej till!

Sug o svälj, trevlig helg gött folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0