23 maj

Idag har det inte varit nått annat än en tråkig gammal lördag. Gäsp, blä, pust...
Näähe, men följde med mamma o syrran o handla mat, snälla jag. När vi kommit hem, slängde jag o syrran oss på soffan o glodde på Love Object. Så kass film. Skräck? Kiss my ass! En man som blir besatt av en docka. Hur gammal är man då egentligen? Bästa var när hqan såga itu en man som kom på honom när han skulle mörda en tjej. Haha, morbid som jag är, garvade jag :) Fy på mej!
Åkte sedan till stallet. Red ut med Ida, fy fan vad mysigt det var! Solen sken, varmt o skönt o hästarna var allmänt nöjda! :)

I morron, då ska jag avr social med pappa! Lkpg blire. Han ska få gå på Biltema, aka Gubbdagiset o kolla. Sen ska jag tvinga med honom in på Ikano. Ska köpa ett vitt linne till den gråa toppen so mja gska ha på skolavslutingen. Ska även kolla underkläder. Men det ska nog mamma betala, så hon får följa med o leta lite nogrannare! :)

Just det, måste berätta om min underbara "ponny" Gillmore! :D (okej, han är inte en ponny, han är en stooor grabb på hela cirka 1.63! :))
Igår när jag skulle hoppa upp, så fixa mamma nått med bommar.
Ida håller honom, för han kan snurra o gå iväg när man ska hoppa upp. När jag precis har landat i sadeln o sitter med en stigbygel, far han iväg. I nästan fullt sken, jajjemän!
Mamma hade varit snäll o fixat med stiglädret på andra sidan, o hon satte det lite för kort, så när jag försökte sätta i foten i stigbygeln, resutlerar det i att jag skänklar på. Smart? Nej.
Rätt som det är stannar han, o börjar springa baklänges. Han lyckas även pricka en staketstolpe, bra!
När han väl stannar, står han o skakar o hoppar. Stackaren :)
Mamma trodde att jag skulle ramla av med tanke på att han lekte rodeohäst, men hon stod o tänkte: SITT KVAR! Minns att jag oxå fällde en sån tanke, hihi!

Har ni tänkt på en sak? "Gammal" (inte från detta år) musik är för jäklarns bra! Sitter o lyssnar på lite blandat faktiskt. Gör det du med, bara ett tips! :)

Sug o svälj, trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0